Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013

''ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΒΡΑΒΕΙΑ LABEL 2012 ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ''

Αγαπητοί συνάδελφοι,

με μεγάλη χαρά σας πληροφορώ για τη βράβευση της συναδέλφου Άννας Καρύδη Πυρουνάκη για το πρόγραμμα που υλοποίησε στο νηπιαγωγείο Καπαρελλίου με τίτλο Play and Learn English-P.A.L.E.”¨. Η παρουσία σας θεωρώ ότι θα ήταν τιμή για τη συνάδελφο, η οποία με τις  καινοτόμες προσπάθειες που εισάγει στην τάξη της φέρνει τη Βοιωτία στην κορυφή της εκπαιδευτικής καινοτομίας, για δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο. Άννα, θερμά συγχαρητήρια. Σου αξίζουν.

Όσες/σοι συνάδελφοι επιθυμείτε να παρευρεθείτε στη βράβευση, συμπληρώστε και στείλτε το δελτίο συμμετοχής στη διεύθυνση που αναφέρει. 


Το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αποσκοπεί στην ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών με απώτερο στόχο την ενίσχυση της πολυγλωσσίας και την ανάπτυξη της πολυγλωσσικής και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η δράση ολοκληρώνεται με την απονομή τιμητικής διάκρισης που φέρει τον ομώνυμο τίτλο και την υπογραφή του εκάστοτε Επιτρόπου της Ε.Ε. για την Πολυγλωσσία-για εφέτος της κ. Ανδρούλλας Βασιλείου- και του Υπουργού Παιδείας. Για το έτος 2012,  η εν λόγω διάκριση απονέμεται στα κάτωθι προγράμματα:

  1. «Ελληνικά για Μετανάστες Γονείς (ΕΛΜΕΓΟ)», με συντονιστή τον αναπληρωτή καθηγητή κ. Γεώργιο Ανδρουλάκη. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας, Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας.

  1. Play and Learn English-P.A.L.E.”, με συντονίστρια την κ. Άννα Καρύδη-Πυρουνάκη. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Καπαρελλίου.

  1. «Η εφαρμογή της εικονικής πλατφόρμας μάθησης Moodle στην εκμάθηση της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο στο πλαίσιο ενός σεναρίου υβριδικής μάθησης», με συντονίστρια την εκπαιδευτικό γερμανικής κ. Αικατερίνη Γούλα. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο 1o Γυμνάσιο Σάμου.
Το ΙΚΥ, ως Εθνική Μονάδα για το πρόγραμμα Δια βίου Μάθηση, διοργανώνει την τελετή απονομής την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 17:00' στο συνεδριακό κέντρο Θήβας. Η σχετική πρόσκληση, το δελτίο συμμετοχής και δελτίο τύπου, καθώς και η Εθνική Πρόσκληση Υποβολής Προτάσεων 2012 επισυνάπτονται.


                                                                                            Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

                                                                                        ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ   ΜΠΑΣΑΓΙΑΝΝΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ LABEL 2012


Η τελετή θα λάβει χώρα στο Συνεδριακό Κέντρο Θήβας (Λουκά Μπέλλου 1, Θήβα)
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να αποστείλουν το δελτίο συμμετοχής που ακολουθεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση mariaeroto@iky.gr ή με fax στο 210 32 21 863.


            Η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε με:
Άννα Καρακατσάνη, 210-3726331, akarakatsani@iky.gr,
Μαρία Ερωτοκρίτου, 210-3726393, mariaeroto@iky.gr




 ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ - ΕΘΝΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ / ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ

Τελετή Απονομής Βραβείων Label 2012
Συνεδριακό Κέντρο Θήβας                                        Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013




ΔΕΛΤΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Ονοματεπώνυμο  

Ιδιότητα

Ταχ. Διεύθυνση

Τ.Κ.    

e-mail                                                                                                       Τηλέφωνο



i Μαρία Ερωτοκρίτου
É  210 37 26 393 
Ê  210 32 21 863




ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
EUROPEAN LANGUAGE LABEL
ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 20121
Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του ως  Εθνική Μονάδα για το πρόγραμμα Δια βίου Μάθηση ( απόφαση  αρ. 120699/IA/ΦΕΚ 1718 του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων), προβαίνει σε ανοιχτή πρόσκληση υποβολής προτάσεων  για την δράση Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών  (European Language Label). Η πρόσκληση αφορά σε καινοτόμα προγράμματα  διδασκαλίας και εκμάθησης ξένων γλωσσών που υλοποιήθηκαν στην Ελλάδα κατά την περίοδο από  1/9/20110 έως 301/67/20121 και θα ολοκληρωθεί με την  απονομή του Ευρωπαϊκού Σήματος Γλωσσών για το έτος  20121.

 Η τιμητική διάκριση θα συνοδευθεί από χρηματικό έπαθλο ύψους 1.000 ευρώ.

To Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών  (European Language Label) αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον τομέα της πολυγλωσσίας που αποσκοπεί στην ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών με απώτερο στόχο την συνολική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στον τομέα των γλωσσών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Περιγραφή της δράσης
To Eυρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών είναι μια διάκριση που απονέμεται σε φορείς που επιτυγχάνουν να αναπτύξουν εργαλεία και να εφαρμόσουν μεθόδους διδασκαλίας που μπορούν να αποτελέσουν καλές πρακτικές και να υιοθετηθούν σε γλωσσικά περιβάλλοντα διαφορετικά από αυτά που αναπτύχθηκαν.
Το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών απευθύνεται σε όλες τις βαθμίδες  εκπαίδευσης και κατάρτισης, ανεξάρτητα από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται και με επίκεντρο την προώθηση της καινοτομίας στη διδασκαλία γλωσσών.
Ευρωπαϊκές και Εθνικές Προτεραιότητες
Για το  έτος 20121 η Ευρωπαϊκή θεματική προτεραιότητα του Διαγωνισμού Label είναι:
 «ΠολυγΓλωσσικές τάξειςδεξιότητες και εργασία»
Οι γλωσσικές και διαπολιτισμικές δεξιότητες του ατόμου αυξάνουν τις πιθανότητες για απόκτηση καλύτερης θέσης εργασίας. Οι άνθρωποι που μιλούν ξένες γλώσσες έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μέσα από μια μεγάλη γκάμα προσφορών, στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Η γλωσσική εκπαίδευση οφείλει να καθιστά τους σπουδαστές ικανούς να επικοινωνούν με αυτοπεποίθηση στο εργασιακό τους περιβάλλον. Το φαινόμενο των πολυγλωσσικών τάξεων αυξάνεται διαρκώς. Αυτές οι τάξεις αποτελούνται από μαθητές που προέρχονται από διαφορετικές χώρες και δε μοιράζονται μία κοινή μητρική γλώσσα. Οι μαθητευόμενοι μιλούν ποικίλες γλώσσες, η συμπεριφορά τους και η κουλτούρα τους μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικές: αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως εστία σύγκρισης και συζήτησης. Σ’ αυτές τις τάξεις μπορεί να υπάρξει πολύ μεγαλύτερη χρήση της γλώσσας-στόχου, επειδή θα αποτελεί τη μόνη κοινή γλώσσα , την οποία οι μαθητές θα χρησιμοποιούν για τις φυσιολογικές συναλλαγές τους τόσο μέσα όσο και έξω από την τάξη.
Σ΄αυτό ακριβώς το σημείο βρίσκεται η πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι δάσκαλοι: οφείλουν να προσαρμόσουν τις διδακτικές τεχνικές τους, ώστε να λάβουν υπόψη τους  και να σεβαστούν αυτή την ποικιλομορφία, αλλά και να εστιάσουν στον κύριο στόχο τους, που είναι να εφοδιάσουν τους μαθητές με τις καλύτερες δυνατές επικοινωνιακές και γραμματικές δεξιότητες της γλώσσας-στόχου.
Τα προγράμματα που θα κατατεθούν το 20121 εντός της προτεραιότητας αυτής θα πρέπει να αποτελούν αξιοσημείωτα παραδείγματα διδασκαλίας γλωσσικών δεξιοτήτων σε πολυγλωσσικά περιβάλλοντα.
Επίσης, για το  έτος 20121 οιη  Εθνικέςή θεματικέςή προτεραιότητεςα του Διαγωνισμού Label είναι:
  •                                     «Ρατσισμός  και κοινωνικός αποκλεισμόςΔιδασκαλία γλωσσών σε μετανάστες, στο πλαίσιο της αναβάθμισης και απόκτησης σύγχρονων γνώσεων και δεξιοτήτων, με στόχο την αποτελεσματικότερη συμμετοχή τους στο οικονομικό, κοινωνικό, πολιτισμικό και πολιτικό γίγνεσθαι.
  • Απόκτηση δεξιοτήτων γλωσσομάθειας Β2 (καλή γνώση), κατά την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο.»
  • Εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες και στα παιδιά τους, με στόχο την ενεργό κοινωνική ένταξη αυτών και των οικογενειών τους, παράλληλα με τη δράση ΟΔΥΣΣΕΑΣ του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»
Σχεδόν 84 εκατομμύρια Ευρωπαίοι ζουν υπό την απειλή της φτώχειας ενώ παράλληλα στερούνται αυτά που οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν δεδομένα: επαρκή σίτιση και ρουχισμό, αξιοπρεπείς συνθήκες στέγασης,  ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δικαίωμα στην εκπαίδευση και, γενικότερα, έχουν περιορισμένες επιλογές με αποτέλεσμα να καταλήγουν σε κοινωνικό αποκλεισμό.
Ο όρος κοινωνικός αποκλεισμός περιλαμβάνει τον οικονομικό, πολιτικό αλλά και γεωγραφικό αποκλεισμό καθώς και την έλλειψη πρόσβασης σε συγκεκριμένες παροχές, όπως: πληροφορίες, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εύρεση κατοικίας, κοινωνική ασφάλιση, κλπ. Αποτελεί κοινωνικό και όχι ατομικό πρόβλημα. Ορισμένες κοινωνικές ομάδες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να βιώσουν τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Οι οικογένειες με παιδιά - ειδικά οι μεγάλες και οι μονογονεϊκές οικογένειες - οι ηλικιωμένοι, τα άτομα με αναπηρία, οι μετανάστες, οι άνεργοι, οι οικονομικά ασθενέστεροι, οι τοξικομανείς, οι πρώην έγκλειστοι σε σωφρονιστικά ιδρύματα, οι ψυχικά άρρωστοι, οι αναλφάβητοι, κ.α. είναι τα πρώτα θύματα.
Η αποδοχή του «διαφορετικού» είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μία κοινωνία συνοχής και αλληλεγγύης, με ίσες ευκαιρίες για όλους τους πολίτες και σεβασμό  στα ανθρώπινα δικαιώματα. Η ιδιαιτερότητα είναι το σήμα κατατεθέν καθενός από εμάς και δεν μπορεί να οδηγεί στην περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Όλοι έχουμε δικαίωμα στη διαφορά. Όλοι, αν και διαφορετικοί, είμαστε ίσοι.
Ένα συμμετοχικό εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης,  που θα λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές ικανότητες και δεξιότητες και θα προσφέρει ίσες ευκαιρίες μάθησης για όλους και, κατ΄επέκταση, ίσες ευκαιρίες απασχόλησης στο μέλλον θα μπορούσε να συντελέσεις στην άρση των κοινωνικών ανισοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό η προώθηση της εκμάθησης γλωσσών στο χώρο των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων είναι απαραίτητη στη σημερινή πολυπολιτισμική και πολύγλωσση Ευρώπη.
Οι προτάσεις που θα βραβευθούν με το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών 2011 θα πρέπει να διακρίνονται για το ενδιαφέρον που δείχνουν σε θέματα ρατσισμού και κοινωνικού αποκλεισμού και να προτείνουν λύσεις στα προβλήματα που ανακύπτουν.


Κριτήρια Επιλογής

Τα κριτήρια που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δράσηEυρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών” είναι τα ακόλουθα:
-Οι προτάσεις πρέπει να καλύπτουν συνολικά την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εμπλεκόμενους σε αυτή ώστε να διασφαλίζεται ότι οι ανάγκες των μαθητών έχουν εντοπισθεί και καλύπτονται από το προτεινόμενο πρόγραμμα διδασκαλίας/εκμάθησης ξένων γλωσσών.
-Οι προτάσεις πρέπει να φέρουν προστιθέμενη αξία στο εθνικό τους πλαίσιο, οδηγώντας σε ποσοτική ή/και ποιοτική βελτίωση στη διδασκαλία και εκμάθηση ξένων γλωσσών. Η ποσοτική βελτίωση μπορεί να αφορά την εκμάθηση περισσοτέρων ξένων γλωσσών, ιδιαίτερα αυτών που η χρήση τους είναι λιγότερο διαδεδομένη, ενώ η ποιοτική βελτίωση μπορεί να αναφέρεται στην χρήση βελτιωμένης μεθοδολογίας.
-Οι προτάσεις πρέπει να διακρίνονται για την παροχή κινήτρων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ώστε να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες.
-Οι προτάσεις πρέπει να διακρίνονται για την πρωτοτυπία και την δημιουργικότητά τους. Πρέπει να εισηγούνται την εφαρμογή καινούριων προσεγγίσεων στην εκμάθηση  ξένων γλωσσών οι οποίες ωστόσο θα πρέπει να είναι κατάλληλες για τους μαθητές στους οποίους απευθύνονται.
-Οι προτάσεις  πρέπει να έχουν ευρωπαϊκή διάσταση και να αξιοποιούν τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από  την γλωσσική ποικιλομορφία της Ευρωπαϊκής  Ένωσης όπως η δυνατότητα για ανάπτυξη επαφών πέρα από τα εθνικά σύνορα. Από την αξιολόγηση των προτάσεων πρέπει να προκύπτει η διευκόλυνση που θα παρέχει η βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων για την κατανόηση άλλων πολιτισμών.
-Οι προτάσεις πρέπει να αφορούν σε πρωτοβουλίες που μπορούν να μεταφερθούν και να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης και για άλλες χώρες.
Επιλέξιμοι φορείς
Αιτήσεις για συμμετοχή στο διαγωνισμό μπορούν να υποβληθούν από σχολεία, πανεπιστήμια, κέντρα ξένων γλωσσών, κέντρα εκπαίδευσης και κατάρτισης, εταιρείες καθώς και από άλλους φορείς και μεμονωμένα άτομα που εφαρμόζουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας για την εκμάθηση γλωσσών.

Διαδικασία επιλογής και απονομής
Οι προτάσεις που θα υποβληθούν θα αξιολογηθούν ως προς το περιεχόμενό τους και τον βαθμό ανταπόκρισής τους στα κριτήρια επιλογής που αναφέρθηκαν ανωτέρω. Επιπλέον, κατά την αξιολόγηση, προτεραιότητα θα δοθεί στις προτάσεις που ανταποκρίνονται με σαφή και συγκεκριμένο τρόπο στις Εθνικές προτεραιότητες ή την Ευρωπαϊκή προτεραιότητα. Η αξιολόγηση θα διενεργηθεί από Επιτροπή Αξιολόγησης που θα συσταθεί ειδικά για τον σκοπό αυτό και θα αποτελείται από ειδικούς στη διδασκαλία ξένων γλωσσών. Το πρόγραμμα/ τα προγράμματα που θα επιλεγούν θα βραβευθούν κατά τη διάρκεια Ειδικής Τελετής – Εκδήλωσης, παρουσία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Το ειδικό δίπλωμα φέρει την υπογραφή του εκάστοτε Επιτρόπου πολυγλωσσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και μεμονωμένα άτομα στα οποία απονέμεται το «Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών» έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το λογότυπο του προγράμματος European Language Labelσε όλες τις δραστηριότητές τους. Στο λογότυπο αναγράφεται υποχρεωτικά το έτος απονομής της Διάκρισης.
Διαδικασία Υποβολής Αιτήσεων
Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν την πρότασή τους μαζί με την αίτηση συμμετοχής  έως τη Δευτέρα, 233 ΣεπΙουλίου 20121 προς τον Ελληνικό Φορέα Υλοποίησης Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών στην ταχυδρομική διεύθυνση: Διεύθυνση Ειδικών Προγραμμάτων Διεθνών Υποτροφιών, Τμήμα Προγραμμάτων Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μακρή 1 και Διονυσίου Αρεοπαγίτου 11742, Αθήνα. Η αίτηση συμμετοχής διατίθεται σε ηλεκτρονική μορφή στο Διαδίκτυο στην διεύθυνση :http://web.iky.gr/IKY/content/gr/Socrates/ellabel.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.